تمام مصلاهای نماز جمعه استان یزد دارای کانون فرهنگی هنری می شوند


مسوول كانون مساجد يزد گفت: در كنار تمام مصلاهاي نماز جمعه در استان يك كانون فرهنگي هنري نيز خواهيم داشت.


علي حكيميان تشكيل 60 كانون جديد فرهنگی هنری و 9 كانون تخصصي را از برنامه هاي سال جاري عنوان كرد و اظهار داشت: در صورت وجود اعتبارات لازم تصميم داريم تا 60 درصد كانونها را در روستاهاي استان افتتاح نماييم.


وی خاطرنشان كرد: از آنجايي كه طبق تصميم وزارت ارشاد كار فرهنگي در روستاها بيشتر مربوط به كانون مساجد است، سعي شده است كانون هاي جديد در روستاها نقش پررنگ تري داشته باشند.


وي در ادامه در خصوص برنامه هاي سال جاري كانون مساجد عنوان كرد: كتابخانه ها كانونها به قفسه، ميز و صندلي مجهز مي شوند، همچنين چاپ قرآن بني رضي (خط ايراني) را در دستور كار داريم و همايش استاني مساجد قرآني را با هدف معرفي مساجد به عنوان الگو در ساير نهادها در سال جاري برگزار مي شود.


وي همچنين تربيت مربي با همكاري دفتر تبليغات حوزه علميه قم در خصوص آشنايي با فرقه هاي ضاله و همچنين تربيت مربي در رابطه با عفاف و حجاب را از ديگر برنامه هاي كانون مساجد در سال جاري عنوان كرد و افزود: در خصوص اجراي برنامه هاي تدوين شده براي سال 90 با نهادهاي فرهنگي هنري نيز طرح همكاري داريم و همچنين ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، گراميداشت دهه فجر و ... را نيز در دستور كار كانون مساجد قرار دارد.


حكيميان خاطرنشان كرد: طبق برنامه چهارم توسعه در كنار هر مسجدي بايد يك كانون فرهنگي هنري ايجاد شود كه تاكنون 25 درصد مساجد استان داراي اين كانون ها هستند.


وي گفت: استانداري يزد تاكنون حمايت هاي خوبي از كانون مساجد استان به عمل آورده است و كانون های فرهنگی هنری از رشد قابل توجهي نيز برخوردار شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا